ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

Share | 
 

 Codex - Deathwatch

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Codex - Deathwatch   Wto Sie 16, 2016 4:08 pm

Jeśli nie śledziliście ostatnich nowości wydawniczych ( czemu się wcale nie dziwię, sam tego nie robię, no i był turniej na którym niestety z powodu pracy być nie mogłem ), mogło wam umknąć, że GW wypuściło kolejny mały codex, tym razem biorąc na warsztat deathwatch, czyli specjalny, powiedzmy zakon ( bo z standardowym zakonem SM to nie ma za wiele wspólnego ), będący zbrojnym ramieniem inkwizycyjnego ordo xenos.

Zasady ogólnoarmijne są dość standardowe. Szal no fir, combat squady ( których to, choć są opisane w książce, nie ma w liście zasad specialnych ani jeden oddział, ot, wspaniała korekta w stylu GW Rolling Eyes  ) i mission tactics - cała armia może przerzucać 1 na trafienie w dany typ wrogich oddziałów ( taktyk jest 5, po jednej na HQ, elity, TR, HS i FA ). Taktykę można raz na grę zmienić na początku tury. Mieszane jednostki podpadają pod wszystkie taktyki działające na ich części składowe. No i prawie wszystko ma ikoniczną część sprzętu, czyli specjalną amunicję do bolterów ( 4 typy, te same co u sterników, tyle że działają też na stalker boltery i pistolety )

Warlordy :
1 - przerzuty zranień w monstra i penek w czołgi i super ciężkie pojazdy
2 - rzuć k6 - tyle razy warlord w trakcie gry może przerzucić jeden z swoich rzutów na trafienie, zranienie bądź penkę
3 - wszystkie bronie warlorda poza reliktami, są master crafted
4 - night vision, po wystawieniu się możemy zdecydować, że 1 turze jest automatycznie noc
5 - można zmienić taktykę misji jeden raz więcej
6 - na początku każdej tury można wyznaczyć wrogą jednostkę w 12", i kulnąć k6. Na 1-2 nic, na 3-5 k3 trafienia z S6, Ap4, na 6 k3 trafienia z S10 Ap2. Rany są losowo alokowane

HQ
Watch Master - profil chapter mastera, 175, 2+ save, clavis ( wrogie pojazdy w 6" mają -1 WS, BS i Inicjatywy ), plus nie wymienna na nic innego dzida strażnicza w zbudowanym bolterem ( S+1, Ap2, dwureczna, raz na turę możemy próbować zablokować *jeden* wrogi atak jeśli rzucimy na k6 więcej niż przeciwnik w rzucie na trafieniu tym atakiem. Zasada podobna do tej jaką miały miecze w Mordhein, i współdzieli tą samą bzdurę, że im łatwiej nas atak trafia, tym łatwiej go zablokować.... ). Pozwala zmienić taktykę misji jeden raz więcej.

Watch commander - 95 pkt, w zasadzie kapitan Marines

Chaplain - 95 pkt, opcji na terminatorkę nie ma

Librarian - 70 pkt, biomancja, telekineza, telepatia, divinacja, demonologia i 4 dyscypliny z niedawnego suplementu

Elity
Terminatorzy - 40 pkt za jednego, ale mają fearless, oddział jest 1-5 modeli, można mieszać broń do walki wręcz z strzelecką, a jedna broń ciężka jest niezależna od wielkości oddziału (tak, można brać jednego pojedynczego cieciosława z katarynką albo cyklonem  Rolling Eyes ....). Mogą sobie też dokupić meltagun do power fista za 10 pkt.

Drednoty, zwykłe i veneryczne, identyczne z SM-owymi

Vanguardzi - oddział 1-5 modeli, 25  Shocked pkt za model, 6 więcej od SMskich w zamian za de facto nic ? Da fuk  Suspect  Shocked  Mad ?

TR

Weterani - 22 pkt za model, profil sternguardów, oddział 5-10 modeli, KAŻDY model może brać z zbrojowni bronie do walki wręcz, zasięgowe i specjalne. A do 4 modeli - ciężkie. Sierżant jest darmowy, a jeden model da się awansować za 15 pkt na czarną tarczę (blackshields, Marines którzy z jakiegoś powodu okryli się hańbą i wstąpili do deathwatcha ukrywając swoje pochodzenie ), w zasadzie drugiego sierżanta z Ws5 i ciekawą zasadą, że w walce z monstrami, indepami pojazdami i przeważającym liczebnie przeciwnikiem podwaja swoje ataki.

FA

Biki - 30 pkt jeden, oddział 1-5 modeli, splith fire i skiled rider, każdy może brać power weapona za.....5 pkt Rolling Eyes , ale nie mają broni specialnych. 2 A bazowo.

Rhino - jak u SM
Razor - Jak u SM, z tym że opcjami uzbrojenia są tylko h boltery, lascanony i katarynki, nie ma opcji lascannon + linkowana plazma nie wiedzieć czemu ( bo u SM jest, sprawdziłem )
Drop pod - jak u SM

Corvus Blackstar - no tak bo teraz KAŻDY codex musi mieć latacza &^%$&.... 180 pkt, 12/12/11, transport na 12 modeli ( może też wozić jump infantry,.... oraz motory scratch ....). Uzbrojony w linkowaną katarynkę, nielimitowane bomby ( S4 Ap6 duży blast, albo S5 Ap4, no cover, maly blast ), oraz 4 stormstrike missile opcją podmiany za 15 pkt na linkowane rakiety blackstar (strzelane na 30" jako S6, Ap4, Heavy k6, skyfire, albo S4, Ap5, duży blast, no cover ). Ma rampę szturmową, ceramitowy pancerz, a wśród opcji do dokupienia jest mi. pojedyńczy hurricane bolter, przerzuty nieudanych jink-ów, czy starfing run. Stormraven 2.0 ?

HS

Land Rider - standardowe 3 warianty, jak u SM.

Relikty :

Bane bolts of Eryxxia (10 pkt ) - dodatkowa specjalna amunicja do bolterów posiadacza, 6 na ranienie instantuje

THE TOME OF ECTOCLADES (10 pkt) - posiadać wybiera sobie dodatkową taktykę misji w danej turze i korzysta z obu

The ossus key (15 pkt, tylko watch master ) - clavis, plus po zaatakowaniu pojazdu/budynku kula się k6. Na 1 nic, na 2-3 glan, na 4+ penka

Dominus Aegis (20 pkt ) - o ile nie ruszyli się w fazie ruchu, posiadacz i jego oddział dostają 4+ inva do początku swojej następnej fazy ruchu

Thief of Screts (20 pkt ) - power sword, jeśli zada niewybronioną ranę, kolejne ataki w ten i wszystkie inne modele tego samego typu ranią na 2+.

The beacon Angelis (30 pkt ) - locator beacon, plus posiadacz może wezwać dowolny oddział z frakcji deathwatcha do siebie, nawet z walki. Pojawiają się wtedy oni DS w 6" od niego.

Zbrojownia - kilka ciekawostek też jest

Jedną z broni specjalnych jest śrutówka z aż 3 trybami strzelania (16", Assolut 2, S4, Ap-, shred, albo 16" assoult 2 S4, Ap4, albo jeszcze templata S3, Ap6 , i jest nawet darmowa.
Inną jest kosztujący 5 pkt stalker boltgun, czyli heavy 2 bolter z 30" i zasadą sniper. Działa na niego też specjalna amunicja

Wśród ciężkich broni do wzięcia jest ciężki palnik za 10 pkt, a za 20 jest infernus bolter czyli hybryda mogąca strzelać zarówno jak ciężki bolter ( tylko że jest assoult 3, a nie heavy 3  Smile ) jak i ciężki palnik. A za 25 pkt jest frag cannon, czyli albo dwustrzałowa templata z S6 i rendingiem, albo 24" assoult 2 z S7, Ap3, choć w zasięgu 12" siła jest podbita do 9, a Ap do 2  Surprised .

Z kozików zaś interesujące są tylko dwa. Xenoshase blade, czyli kosztujący 25 pkt power sword nakazujacy przrzucanie udanych inv-ów od niego, oraz 30 pkt ciężki thunder hammer, czyli dwuręczny młotek z stałą S10 i instantowaniem na 6 na ranienie.

Co zaś do ogólnego wrażenia - poczytajcie sobie lepiej podręczniki do Deathwatch RPG zrobione przez FFS. Nawet mam pełną ich kolekcję tam gdzie codex jakby ktoś szukał.
Powrót do góry Go down
 
Codex - Deathwatch
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: WH40k-
Skocz do: