ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

Share | 
 

 Gwardia Imperialna 6 ed

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AutorWiadomość
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 2:32 pm

W Games workshopie cena i użyteczność przedmiotu/jednostki/upgradu rzadko idą w parze z sensem. Czasami mam wrażenie, że ustalają ceny grając w lotki, bo zdecydowanie za często wpadają w kategorię "co za kretyn to wymyślił"  Razz . Bo mamy i rzeczy gruubo niedoszacowane ( jak psybolty na pojazdach) i gruubo przeszacowane ( jak [jeszcze obecne] ogryny ).

Zresztą mówiąc o ogrynach, mam w WD wgląd w bullgryny. Pomijając już nawet średnie ( choć nie tragiczne ) modele, nie muszę chyba dodawać, że GW od strony zasad niespecjalnie się postarało  Rolling Eyes ?

Ale po kolei. Bykogry mają ten sam profil co zwykłe ogryny do tej pory, poza odrobinę lepszym pancerzem
145 pkt za bazowe trio, 45 za każdego z do 7 kolejnych
Ws4 Bs3 S5 T5 W3 I2 A3/4 Ld6/7 Sv4+
Stubborn, HoW, very bulky

Bazowo carapas, fragi, grenadier gaunlet ( można nim strzelać R12", S4, Ap6, mały blast, zero bonusów do cc ) i slabshieldy ( model w BtB z jednym lub więcej ma +1 do armour save-a, a cele zasłonięte przez nie mają +1 do covera )

Tarcze i granatnik można wymienić na power pałkę i brute shielda ( 5+ inv w cc, przerzuty zranień na HoW ), niestety za aż 15 pkt od modelu.

Chimera lub taurox jako dedyk.

Choć co ciekawe, artykuł zaraz obok mówi wyraźnie o możliwości pakowania ogrynów do valkirii  Question .
Powrót do góry Go down
łosiu
Admin
avatar

Liczba postów : 2692
Join date : 30/04/2009
Age : 35
Skąd : Outter space

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 3:30 pm

a czemu nie mogli by? Valkiria nie jest dedykowana tak jak landek zazwyczaj.

_________________
We're the Bad Guys. It's what We do.
Powrót do góry Go down
http://zadtrolla.omgforum.net
faLus
Ork Shaman


Liczba postów : 976
Join date : 05/07/2010
Age : 29

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 3:34 pm

Na mijającym dexie ogryny nie mogły wsiadać do Valkirii/Vendetty. Bały się latać :-P
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 3:53 pm

A na poprzednim musiały mieć komisarza, który je pogoni do wejścia do chimery, więc co z tego wynika? To GW-spójrz co zrobili z Necronami.

Swoją drogą zabawne-koleś w pancerzu służącym pierwotnie do naprawy rdzeni plazmowych (ergo, mający na sobie w c^%j stali) zajmuje mniej miejsca niż koleś postury Pudziana.

Powrót do góry Go down
Kwaku
Black Ork Chieftain
avatar

Liczba postów : 1040
Join date : 23/06/2009
Age : 36
Skąd : Karak Kwak

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 4:11 pm

nie doszukuj się logiki ponieważ tutaj jej nie znajdziesz  Evil or Very Mad 
Powrót do góry Go down
Mad Mike
Night Goblin Shaman
avatar

Liczba postów : 191
Join date : 01/08/2013
Age : 24
Skąd : Ex-wieś Jamno

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 4:53 pm

Co więcej, koleś w rzeczonym pancerzu nie wejdzie do transportera przeznaczonego dla swoich kumpli w nieco mniejszych pancerzach, ale do tego przeznaczonego dla zwykłych człowieków w symbolicznych kamizelkach już tak. I zabierze więcej kumpli niżby mógł do tego pierwszego.
Powrót do góry Go down
Amittus
Ork
avatar

Liczba postów : 438
Join date : 12/12/2010
Age : 35
Skąd : Słonowice

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 5:15 pm

dodatkowo pancerz przeznaczony do czyszczenia reaktorów plazmowych topi się od plazmy Razz
Powrót do góry Go down
MGM
Ogr Tyrant
avatar

Liczba postów : 2335
Join date : 13/12/2011
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 7:26 pm

Bananovitch napisał:

Swoją drogą zabawne-koleś w pancerzu służącym pierwotnie do naprawy rdzeni plazmowych (ergo, mający na sobie w c^%j stali) zajmuje mniej miejsca niż koleś postury Pudziana.


Ponieważ pancerz sprawia że wytrzymuje całą podróż w pozycji w której osobniki jego rasy nie są w stanie wytrzymać, tzn. upakowani jak sardynki.

Mad Mike napisał:
Co więcej, koleś w rzeczonym pancerzu nie wejdzie do transportera przeznaczonego dla swoich kumpli w nieco mniejszych pancerzach, ale do tego przeznaczonego dla zwykłych człowieków w symbolicznych kamizelkach już tak. I zabierze więcej kumpli niżby mógł do tego pierwszego.

Ponieważ w tym pierwszym jest źle skonstruowany właz/przejście/przegroda/zawieszenie/klimatyzacja przez co uniemożliwia to przewożenie tego typu jednostek, wad tych nie ma transporter numero duo.

Amittus napisał:
dodatkowo pancerz przeznaczony do czyszczenia reaktorów plazmowych topi się od plazmy Razz

Ponieważ pancerze są robione z części które nie spełniały norm/były wybrakowane/w kluczowym dla wytrzymałości momencie nastąpił jakiś błąd, stąd dlatego że ten materiał nie nadaje się do przetopu (z powodu wyjątkowych procedur przy wytwarzaniu) ktoś wpadł na pomysł produkcji pseudo pancerzy pomimo że zapewniają minimum odporności w porównaniu do właściwie wytopionego materiału.


Mam nadzieję że rozwiałem Wasze wątpliwości ;P.
Powrót do góry Go down
Kwaku
Black Ork Chieftain
avatar

Liczba postów : 1040
Join date : 23/06/2009
Age : 36
Skąd : Karak Kwak

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Czw Kwi 10, 2014 7:36 pm

Chwalmy Imperatora !!! nawet heretycy doceniają jego geniusz  Twisted Evil 
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Pią Kwi 11, 2014 6:39 am

Cytat :

Ponieważ pancerze są robione z części które nie spełniały norm/były wybrakowane/w kluczowym dla wytrzymałości momencie nastąpił jakiś błąd, stąd dlatego że ten materiał nie nadaje się do przetopu (z powodu wyjątkowych procedur przy wytwarzaniu) ktoś wpadł na pomysł produkcji pseudo pancerzy pomimo że zapewniają minimum odporności w porównaniu do właściwie wytopionego materiału.
A ja myślę, że po prostu karabin plazmowy ( jako specjalnie zaprojektowany do przebijania ciężkich pancerzy ) strzela bardziej skupioną wiązką, bardziej skuteczną do przetapiania się przez zbroję niż jakiś tam wyciek z reaktora  Razz .

Niech no ja tylko położę swoje łapska na codexie  Razz . Reakcje na codex w internetach są o dziwo trochę mieszane. Sporo rzeczy osłabili, ale niemało też zbufowali  Smile .
Powrót do góry Go down
Szczur
Troll
Troll


Liczba postów : 4119
Join date : 05/05/2009
Age : 36
Skąd : Miasto sexu i biznesu

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Pią Kwi 11, 2014 7:20 am

[quote="Cezar"]
Cytat :


Niech no ja tylko położę swoje łapska na codexie  Razz . Reakcje na codex w internetach są o dziwo trochę mieszane. Sporo rzeczy osłabili, ale niemało też zbufowali  Smile .

Aż nie mogę się powstrzymać przed lekką przeróbką zdania:

Niech no ja tylko położę swoje łapska na codexie Razz . Reakcje na codex będzie mega marudzenie, przez najbliższe 2 tygodnie będę robił rozpiski, którymi będę regularnie obrywał. Nie zakupie nowych potrzebnych modeli i nadal będę marudził, że dex jest mega słaby. Generalnie patrząc co ludzie piszą już mam ochote rytualnie spalić ten kodeks jak również twórce. Niestety nadal smoki będą robiły mi z d... jesień średniowiecza, twórca kodeksu nie stworzył go do wygrywania na 2+ z przerzutem bo tylko to dawałoby mi jako tako szanse na remis.

Streściłem wam cały 2 tygodniowy wyrzut Czarka, przez co oszczędziłem wam jakieś 2-3h czytania lamentów jakie zaczną się nawet zaraz pod tym postem. Smile

_________________
Nie ma co grać słabymi armiami aby potem się nie wściekać na swoje wyniki Smile
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Pią Kwi 11, 2014 7:36 am

Szczuras, w sztuce trollinmg poduczyć musisz się, bo kiepski w niej jesteś zaprawdę  Razz .

Będę marudził tylko wtedy i tylko na to, na co marudzenie będzie uzasadnione  Rolling Eyes 

Choć z tego co widziałem już w necie, z paru rzeczy będę miał przeogromny zaciesz  Very Happy Very Happy Very Happy afro 
Powrót do góry Go down
Szczur
Troll
Troll


Liczba postów : 4119
Join date : 05/05/2009
Age : 36
Skąd : Miasto sexu i biznesu

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Pią Kwi 11, 2014 8:02 am

Cezar napisał:
.....

Będę marudził tylko wtedy i tylko na to, na co marudzenie będzie uzasadnione  Rolling Eyes 

....

Zaczęło się Smile

Dodatkowo kto CI uwierzy w takie kłamstwa. Czarek Ty byś marudził, że Benek jest za 50 punktów i mozesz szwadron wystawiać 1-15 Razz

_________________
Nie ma co grać słabymi armiami aby potem się nie wściekać na swoje wyniki Smile
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Pią Kwi 11, 2014 8:09 am

Akurat mówię prawdę gwoli ścisłości. Mam dosyć waszego narzekania na moje narzekanie, więc postanowiłem nie narzekać więcej niż będzie to uzasadnione  Razz . Choć to produkt GW, więc pole do popisu nawet z tymi resyrykcjami tak czy inaczej będę miał spore  Twisted Evil .
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 10:27 am

Nareszcie, ach nareszcie - rzekł Artas i rzekłem ja  Smile .

Udało mi się wreszcie dokonać wglądu w codex gwiezdnej armii, uprzednio znanej jako gwardia imperialna ( nazwa ta zresztą w samym codexie się ciągle przewija ), i....

...Suma sumarum myślę, że jest (minimlnie bo minimalnie, ale zawsze ) lepiej niż było  Razz . Oczywiście (Games Workshop  Rolling Eyes ) nie obyło bez masy what-the-[o żesz]-ów, bo niektóre zmiany dość mocno kwestionują obycie z grą autora, z drugiej strony, czy to w GW coś nowego  Razz ?

No, ale wróćmy do naszych owieczek.

Zasady ogólne się raczej nie zmieniły :

Warlordy - co ciekawe tank commander rzuca k3 na tej tabelce.
1 - K3 oddziały ( dowolne, ha ha ) dostają outflanka
2 - Przed wystawieniem wybieramy jeden wraży codex, warlord (i jego jednostka) ma prefered enemy nań
3 - Gwardziści w 12" nie muszą zdawać panik za 25% strat od ostrzału
4 - Warlord i jego jednostka ma relentless  Laughing 
5 - Warlord może rzucać rozkaz. Jeśli już mógł, zasięg rozkazów wzrasta do 18"
6 - Warlord może rzucać rozkaz. Jeśli już mógł, może jeden więcej.

Rozkazy - ich zasady zostały w większości po staremu, ale parę zmian ( na lepsze ) jest. Istotniejsze zmiany to takie, że jest ich teraz aż 9 ( z czego 3 tylko dla starszego oficera ), i zarówno mały jak i duży oficer mogą je rzucać na 12", rozkazy nie wymagają już LoS do jednostki, ani LoS oficera do celu. Dodatkowo 2x1 na teście nie daje darmowego rozkazu, tylko automatyczne zdawanie kolejnych ( także rzucanych przez innych !) rozkazów w tej turze. Nie ma też już ograniczenia że trzeba używać LD gwardii, teraz sojuszniczy indepi też działają  Razz .

A rozkazy są następujące :

Dla wszystkich :
Take aim ! - precision shoty
Smite at will ! - splith fire
First rank fire ! Second rank fire ! - dodatkowy strzał z lasgunów i hot-shot lasgunów
Forwards for the emperor ! - bieg po strzelaniu, wbrew nazwie może też być użyty do wiania przed przeciwnikiem  Razz 
Move ! Move ! Move ! - bieg na 3k6 i wybieramy najwyższą z nich
Suppresive fire ! - Pining

Oraz te tylko dla seniora:
Bring it down ! - tank hunter/monster hunter
Fire on my target ! - Ignore cover  Smile 
Get back to fight ! - automatycznie zbiera uciekający oddział ( który niestety nie wykonuje 3" ruchu jak SM, ale trudno ), bądź usuwa efekt GtG.

HWT - po staremu. Bulky, jeden model z łączonym profilem

Z codexu, nie wiedzieć dlaczego, wyleciało sporo jednostek. Wyleciał Al'rachem, Chenkow, Marbo, Mogul Kamir, Bastone, ochroniarze, collosus, gryfon i penale  scratch  Neutral 

A jednostki które zostały lecą tak :

HQ

Company command squad - 60 pkt ( +10 ), dalej 2, w tym i "duże" rozkazy na turę, dalej do 4 bronie specialnych. Acz kilka rzeczy potaniało - medyk stoi 15 pkt ( pół tego co kiedyś, i...tyle samo co aptekarz  Neutral ), carapasy/cammo są za 2 pkt od modelu, czyli wyraźnie taniej niż wcześniej, ale niestety tylko dla weteranów. Dowódca już musi sobie taki kupić ze zbrojowni.

Doradcy - Tutaj jest sporo zmian. Dalej są dokupywani do CCS-a, i mają tylko 1 broń ( ccw lub laspistola  Razz ), ale potanieli i to nieźle
Astropata - 20 pkt (-10), telepata 1 poziomu. Niestety 7 (Sic !) LD trochę go dyskwalifikuje jako psionika.... Choć zawsze to lepsze Dtw.
Mistrz niecelności - dalej ma z dupy wzięte znoszenie, ale potaniał do 20 pkt (z 30)
Oficer floty - przed rezerwami możemy zdać LD i jeśli nam się uda, możemy dodać sobie +1, bądź nałożyć na przeciwnika karę -1 do rezerw, do min. 6+. Kumulatywne z 2 lub więcej flociaży Smile ! 20 pkt (-10)

Tank commander - Na coś takiego czekałem od dawna. Gość jest 30 pkt upgradem do dowolnego typu lemana, i daje mu charactera, Bs4 i on i jego szwadron ( co najmniej z 2 pojazdów ) przechodzi w slot HQ. Może jak już wspomniałem być warlordem. Może też rzucać rozkazy na swoich wafli z szwadronu ( czołgi mają LD9 na potrzeby tej zasady ). A rozkazy to :

Full throttle ! - oddział robi flat-out, z ruchem 6+k6, mimo że lemany normalnie są do tego niezdolne.
Gunners, kill on sight ! - commander może strzelać w inny cel niż reszta oddziału
Strike na shroud ! - oddział odpala swoje smoke lunchery po strzelaniu

Lord Comissar - identyczny z tempestusowym. 65 (-5) pkt, dalej nie ma rozkazów  Neutral . Zmienili też egzekucję na identyczną z tempestusową, nie może też ( mimo najwyższej LD ) byc warlordem, jeśli jest w armii model z zasadą senior officer.

Mały komisarz - 25 pkt (-10), zasady, poza zmienioną egzekucją, po staremu. Możemy dodać do armii jednego na każdy command squad ( plutonowy bądź kompanijny ), i jest on dołączany do praktycznie dowolnego oddziału piechoty ( w tym conscriptów  Very Happy ), z limitem jednego komisarza na oddział.

Ministorum priest - 25 pkt (-20). Niemal identyczni jak siostrowi  Very Happy . Indep, zealot i hymny - FTW ! Acz, ma tylko LD7 i nie ma eviceratora. Acz może wziąć plazma guna ( nie pistola ) za +15 pkt. 0-3 na slot i nie zajmuje HQ i nie może być obowiążkowym HQ

Primaris psyker - duuuży buff. 50 pkt (-20), może być ulepszony do 2 lvl-u za +25. Ma tylko 2 bazowe ataki, ale dalej ginie od perila przy komisarzu, ma dowolnego foce weapona. No i może kulać sobie moce ( NO W KOŃCU ! ) z dywinacji  king . I z telekinezy, biomancji i piromancji też jakbyście byli hipsterami. 0-3 na slot i nie zajmuje HQ i nie może być obowiążkowym HQ  Twisted Evil .

Mekpriest enżynier  Wink - 40 pkt (-5), dalej może naprawiać. W strzelaniu zamiast użyć broni ( laspistola, łał  Razz ) może dać jednemu pojazdowi gwardii w 12" power of the mashine spirit(us). Niestety z jakiegoś z (_I_) wziętego powodu, serwitorzy z bolcami kosztują 2x tyle co w inkwizycji  confused ... Acz przynajmniej 0-3 na slot i nie zajmuje HQ i nie może być obowiążkowym HQ.

Elity :

Ratlingi - dostały pseudo battale focusa - mogą biegać po strzelaniu jakby było im to do życia niezbędne Razz . Po staremu, stealth + infiltracja i snajperki z Bs4. Tylko ten T2......

Wyrdvane psykers - nie mają już swojego sierżanta-nadzorcy, a szkoda. Pierwszopoziomowe brotherhood of psykers z dostępem do divinacji, biomancji, piromancji i telekinezy. 60 pkt za 5 luda ( tyle samo co do tej pory ), ale kolejni już 12 pkt od łebka (+2)

Militarum tempestus platton - dzizas, pluton w elitach ! Tylko gwardia imperialna tak potrafi   farao . Standardowo 0-1 command squad i 1-3 siconsów jako jeden slot elit. Identyczni z tym co pisałem w poście o dexie tempestusów, poza może tym, że mogą brać chimery jako dedyki. I jeśli są brani jako gwardia, korzystają też z rozkazów gwardyjskich.

Bullgryns - identyczni z tym co pisałem jakiś czas temu.

Ogryny - i tym miejscu zwątpiłem w poczytalność autor(ów) codexu. Ogryny, oddział który praktycznie od zarania swojego pojawienia się był w najlepszym razie średnio użyteczny, o którego uużytecznienie gracze dopraszają się od lat nie został wzmocniony. O nie, moi drodzy ( i tani ).
Ogryny
Dostały
Neffa !

 Suspect  Mad  Shocked 
Nie zmienili o nic ceny, co więcej zmienili Furious charga na hammer of wrath, i najwyraźniej ogryny urosły gabarytowo, bo są very bulky. Czyli do chimery wejdą 4...

TR :

Pluton po staremu jest : 1 PCS, 2-5 Infantry squadów, 0-5 Heavy weapon squadów, 0-3 special weapon squadów i 0-1 conscriptów

PCS - praktycznie identyczny z starym. No, oficer dostał nowe rozkazy, a medyk stoi 15 pkt  Razz . Cena bez zmian.

Infantry squad - 50 pkt po staremu. Sierżant dalej 2 ataki i LD8, ssijcie to marinsi  Razz . Dalej można kombinować oddziały. Tylko power weapon droższy  Rolling Eyes 

HWS - identyczny jak ze starym. Czyli za drogi, za miękki i zbyt zawodny z marnym Ld7

SWS - 30 pkt (-5). Dalej musi brać 3 bronie specialne, i dalej bez dedyka.... Choć 3 demolition charge ( które jako jedyni mogą poza weteranami brać ) spadające z latajki mogą być dość śmiszne.

Rekruci - 3 pkt za jednego  lol! . W oddziale 20-50 luda. Jak ktoś chce grać na żywej fali, to chyba jest dobry moment na to. 50 z priestem to raptem 175 pkt, a zatrzyma w miejscu, no praktycznie wszystko  Very Happy ! A z rado-hammerhando inkwizytorem nawet wrajciak się złoży od szarży czegoś takiego  lol! .

Weterani - lol, potanieli do 60 (-10) pkt, kiedy praktycznie wszyscy im wróżyli neffa. Nie tylko zachowali wszystko co mieli do tej pory, ale wręcz dostali jeszcze exstra boosta w postaci tańszych doktryn:
Grenadiers - 15 pkt (-15), save 4+
Forward stentries - 10 pkt (-20), cammo i miny ( szarża na nich jest disordered )
Demolitions - 30 pkt cały oddział dostaje meltabomby, a jeden model dostaje jeszcze demolition charga
By było śmieszniej, doktryny można łączyć ! Nawet wszystkie 3 jak ktoś chce  Smile .

Dedicated transports :

Chimera - 65 pkt. fire pointy obcieli do 2 ( z pięciu ! ), ale dostała 2 baterie latarek, które może obsługiwać wkładka, zawsze co ciekawe z Bs-em chimery. Każda bateria to 3 lasguny, które mogą strzelać z pełbym BS-em nawet jak chimera się rusza ( choć snapują przy shake/stun ), i każda może brać inny cel ( czyli jeden chimera, drugi wkładka, trzeci z jeden baterii i czwarty z drugiej, lol dakka tak wiele ). Jako że są zasadą specialną, IMHO nie są też bronią do niszczenia.

Taurox - taki sam jak pisałem już wcześniej na forum. Każdy odział może go brać zamiast chimery, o ile ma do niej dostęp.

Taurox prime - tylko dla tempestusów, identyczny z tym co już pisałem.

FA - zresztą zaczynający się kolejnym WTF

Sentiniele - Cena bez zminan...CO ? Ok, bronie ( poza auto cannonem ) potaniały o 5 pkt, ale jaki jest sens używania mega-miękkich kurczaków za te pkt kiedy mamy...

Armoured sentiniele - za 40 pkt (-15). Którym też bronie ( poza działkiem ) potaniały o tyle samo ? Ba, plazma cannon staniał do 10 pkt z 20. A różnica między pancerzem 10 a 12 jest kolosalna ! Ok, straciły exstra armoura. Ale czy to jakiś wielki neff przy takim dropie w pkt ? Nie mówiąc już o takim szczególe, że pancerne kurczaki nie są otwarte...

Rough Ridersi - identyczni jak z starymi. Dostali niby combo laspistol + ccw, ale lanca jest teraz specialist weaponem

Hellhound - 125 pkt (-5)
Devil dog - 135 pkt (+15 scratch )
Bane wolf - 130 pkt

Wszystkie 3 poza kosztem nie zmieniły się nic a nic

Valkiria - identyczna z tempestusową, tylko sponsony z bolcami 20 pkt zamiast 10 nie wiedzieć czemu...

Vendetta - 170 pkt, transport capacity z 12 spadł do 6 modeli. Poza tym, bez zmian. Dalej moim zdaniem cena jest dobra jak na możliwości.

HS - czyli to co gwardia lubi najbardziej

Leman Russy - co prawda nie wrócili starego fajnego lumbering behemota, ale prawie wszystkie warianty dostały spore obniżki cen  Very Happy .
Battale tank - 150 (+0)
Exterminator - 130 (-20)
Vanquisher - 135 (-15)
Eradicator - 120 (-40)
I warianty z 11 na zadku
Demolisher - 170 (+5)
Punisher - 140 (-40)
Executionier - 155 (-35)

Przedni lascannon potaniał do 10(-5), potaniały też niektóre sponsony
Ciężkie palniki - 10 (-10)
Bolce - 20 (+0)
Multi-melty - 20 (-10)
Plazma cannony - 30 (-10)

Hydry - 70(-5) pkt, ale straciły ignorowanie jinka i z bliżej nieznanych powodów zrobiły się otwarte. Działka dalej mają skyfire bez interceptora więc w cele "naziemne" tylko posnapują.

Basilisk - ten sam stary dobry bazyl, praktycznie niezmieniony od 3 edycji.

Wiwerna - 65 pkt, tak jak w WD. 2 linkowane moździerze, każdy z 2 blastami z S4, Ap6, Shred, ignore cover. Orki i hordowe tyrki znienawidzą tą zabawkę  Very Happy .

Mantikora - 170 (+10) pkt. Tyle dobrego, że jest wprost zapisane że każda rakieta to oddzielna broń do niszczenia.

Deathstrike - 160 (+0) pkt. Rakieta jest teraz dużo łatwiejsza do odpalenia. Nie może wystartować w 1 turze gry, ale też nie można jej zniszczyć, weapon destroyed po prostu nakłada karę -1 do rzutu na odpalenie. Od drugiej tury rakieta startuje na 4+, z premią +1 za każdą turę bez ruchu. Rakieta ma zasięg 12-nieskończony, i jak już w coś przywali, to kładzie się dziesięcio calowy blast z S10, Ap1, bez covera  Razz . Jeeeb  Smile !!!

No i zbrojownia. I tu jest kilka ciekawych reczy

Snajperki jako Special weapon kosztują tylko 2 pkt ! Co dość oczywiste nie mogą jej brać siconsi, ich command i RR
Carapasy dla characterów potaniały do 5(-5) pkt. I dobre, bo płacenie dzyszki za podbicie save-a z 5+ na 4+ było średnio fajne kiedy inkwizytor dopłacał sobie 8 pkt za podbicie 4+ na 3+  Rolling Eyes 
Cammo działa tylko na modele które je mają, ale kumuluje się z steath-em. No i 6+ cover nawet w otwartym terenie. Na pojazdach tak samo  Smile . 10 pkt dla piechoty,  15 (-5/15 zależnie od pojazdu) dla pojazdów.

Power weapon 15, power fist 25  Rolling Eyes 

Jest kilka nowych upradów dla pojazdów - opisałem je już wcześniej dla tempestusów. Co ciekawe
- heavy stubber tylko 5 pkt
- sentiniele mogą brać smoke lunchery, ale nie mogą być zamknięte
- armoured crew comparement 15 pkt ( qurna, czemu szaraki płacą sobie 5 pkt za upgrade warty 15, a my musiłmy płacić 15 za upgrade warty 5 )  Rolling Eyes 

Relikty

- The Emperor's Benadiction - (5 pkt, tylko lord komisarz, zastępuje pistolet ) master-crafted bolt pistol z Siłą 5 i AP4
- The Laures of command (20 pkt, tylko company commander ) - przyjazne jednostki gwardii w 6" od posiadacza mogą automatycznie zdać każdy test morale jeśli tego chcemy. Ale jak posiadacz zginie, wszystkie te jednostki w 6" muszą zdawać pina.
- The tactical auto-reliquary of Tyberius (25 pkt, tylko company commander ) - każdy dublet na teście rozkazów rzuconych przez posiadacza działa jak 2 jedynki ( kolejne rozkazy wszystkich oficerów w tej turze wchodzą z automatu ). Jeśli rzucimy jednak "właściwe" 2 jedynki, urządzenie przestaje działać.
- The Blade of Conquest (25 pkt, zastępuje ccw ) - master-crafted power sword z +1 do siły
- The Deathmask of Olianus ( 30 pkt ) - 4+ inv, IWnD, fear.
- Kurov's Aquilla ( 60 pkt, tylko company commander ) - posiadacz może przerzucić jeden nieudany test LD na turę ( dowolny ). Wszystkie przyjazne oddziały gwardii w 6" mają prefered enemy.

Speciale tradycyjnie będą w kolejnym poście  Smile .
Powrót do góry Go down
Szczur
Troll
Troll


Liczba postów : 4119
Join date : 05/05/2009
Age : 36
Skąd : Miasto sexu i biznesu

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 1:22 pm

Wszystko fajne, ale czy death striki jak strzelą mogą później strzelać czy to jest jednorazowy strzał?
Ok fajnie ale gdzie masz ten podręcznik?? Jedyna opcja co Cię usprawiedliwia to, że kupiłeś papierową wersję ( niestety stawiam, że nie masz papierowej ).

_________________
Nie ma co grać słabymi armiami aby potem się nie wściekać na swoje wyniki Smile
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 5:07 pm

Cytat :
Wszystko fajne, ale czy death striki jak strzelą mogą później strzelać czy to jest jednorazowy strzał?
Jednorazowy oczywiście  Razz . Trudno sobie wyobrazić ładowanie na polu bitwy kolejnej tak wielkiej rakiety  Razz .

Cytat :
Ok fajnie ale gdzie masz ten podręcznik?
Już niedługo tam gdzie zawsze Smile .

Specialsi :

Comissar Yarrick - 145 pkt (-40). Duuuży boost nemezis zielonych, na których ma zresztą prefera  Razz . Nie tylko zachował praktycznie wszystko co miał ( 4T, eternala, wstawanie na 3+ ), ale poza sporą obniżką cen ( zasłużoną, Yarrick był trzecim najbardziej okrutnie prze kosztowanym modelem z poprzedniego dex-u , zaraz po Norku i Bastonie ) dostał też 2 rozkazy ( w tym i te "duże"), a jego pole siłowe zamiast dawać średnio przydatny przerzut udanych zranień w niego, teraz daje mu 4+ inv-a. Warlord trait nr3, dalej może też strzelać z oczka jak z hot-shot laspistola w dodatku do storm boltera.

Creeeeed !!! - 80 pkt (-10). Rzuca 3 rozkazy ( w tym i te duże ), z przerzutem nieudanych. Taktyczny geniusz nie pozwala mu już outflankować tytanów, ale pozwala losować 2 warlord traity i zachować oba. Może nawet losować z 2 różnych tabelek  Razz .

Sierżant Kell - 75 (-10) pkt, czyli nadal sporo za dużo. Ma niby power sworda i fista, ale 2 ataki bazowo to trochę lipam już creeed ma 3  Razz . Daje automatyczny look-out, nawet bez konieczności bycia najbliższym, i musi się wbijać za kogoś w chellenge jeśli może. Największa zaleta to niby to, że jak jest w jednym oddziale z creedem, gwardia może używać creedowej LD10 do rozkazów. Jakby już przerzut nie wystarczył....

Colonel Straken - podrożał gościu sporo, do 135 pkt ( z i tak już niemałych 95 ). Fearless, monster hunter, smash ( he he, z bazową siłą 6 ?  Twisted Evil . Tym bardziej, że mając 3 ataki bazowo, dzięki durnocie tej zasady przy podwojeniu siły tracimy tylko jeden. A jeszcze są za 2 bronie i ew szarżę. ). Bionika dalej daje mu kozacki ( jak na gwardzistę) profil, z T4, czy 3+ save-m. Na 6" rozdaje contr-atak i FC, ale sam wpadł w syndrom chaosiarza i musi rzucać i przyjmować chellenge. Warlord nr 4.

Nork Deddog - drugi najbardziej przekosztowany gość z poprzedniego codex-u, i po prawdzie mimo obniżki do 85 pkt (-25) nadal jest dużo za drogi. Można go dodać do company command squadu. FnP, profil Bone'eda, poza Ld8, automatyczne look-outy jak kell, i jako że jest lojalny do końca, też musi wbijać się w nie swoje czelki, za to nigdy nie padnie ofiarą egzekucji. Jeśli zginie w cc, wypłaca swoje ataki jeszcze raz ( nawet jak już atakował ), z przerzutami trafień i zranień. Te, lub zwykłe ataki może też zamienić na jeden cios "z zidana" z S+3, Ap3, concusive.

Knight Commander Pask - jest 40 pkt upgradem do już wykupionego tank commandera, co ustawia jego koszt na dość spore 70 pkt. Z drugiej strony, czołgi sporo potaniały, a oprócz standardowych rozkazów i Bs4, czołg Paska ma przerzut penek z dowolnej broni ( w tym i udanych  Razz . Pewnie na wypadek jakby wdał się w amerykanów i dokonał nieopatrznego friendly-fire  Razz ), a główne działo czołgu, w zależności od typu, ma jeszcze jeden dodatkowy bonus :
- czołgi artyleryjskie ( Battle tank, Vanquisher, Eradicator, Demolisher ) - przerzuty hitów
- czołgi pestkosiejne ( exterminator, punisher ) - rending
- czołg plazmowy ( executionier ) - może strzelić 1 dużym blastem z blindem zamiast 3 małymi. Wciąż z get's hot niestety.
Warlord nr 2

Sierżant Harker - niestety znefiony dość mocno. Przy niezmienionym koszcie 55 pkt zabrali mu FnP i wszystkie premie do oddziału ( który na dodatek nie może brać karpatek ). Tyle dobrego, że zostawili mu reletntless ( który jak na złość, w przeciwieństwie do S&P, się nie przenosi ). No i jego ciężki bolter dostał rending, ale to marne pocieszenie.
Powrót do góry Go down
Mad Mike
Night Goblin Shaman
avatar

Liczba postów : 191
Join date : 01/08/2013
Age : 24
Skąd : Ex-wieś Jamno

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 5:16 pm

Nie znam się na tyle żeby cokolwiek stwierdzić, ale wygląda to jakoś nawet fajnie. Sądząc po ogólnie w miarę pozytywnej reakcji Czarka chyba nawet takie jest.

Aż może się przestanę na chwilę obawiać o moich chopaków.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 5:23 pm

Codex ma praktycznie tyle samo momentów w których robisz  Very Happy , jak i takich w których robisz  confused scratch . I parę niestety takich w których robisz  Rolling Eyes . Ale supportuje styl gry jaki lubię - na masie piechoty i czołgów, więc nie będę narzekał.

Za bardzo  Wink .
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 6:17 pm

Mój chomiczek zaprasza... wiecie na co Wink
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 6:36 pm

Bananie, jesteś wielki  Razz .

Ps. Przepraszam za nieumycie kubka ostatnio, podobno strasznie rageowałeś z tego powodu na mnie  Embarassed .
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Sob Kwi 12, 2014 6:38 pm

Następnym razem po Ciebie zadzwonię i każę Ci wrócić, a jak nie będziesz chciał to osobiście Cię zatargam.

A co do wielkości-wiem, idę teraz w rzeźbę  lol! 
Powrót do góry Go down
faLus
Ork Shaman


Liczba postów : 976
Join date : 05/07/2010
Age : 29

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Nie Kwi 13, 2014 2:09 pm

Po dogłębnej analizie codexu mam kilka wniosków.
1. Conscripci z księdzem teraz są PRZEZAJEBIASZCZYM oddziałkiem. 51 modeli z fearlessem za nędzne 175 pkt. rządzi. Jeden z lepszych możliwych scoringów, tym bardziej, że spokojnie można 2-3 takie wcisnąć. Niewąska obstawa dla czołgów. Wydakowanie 2 takich zajmie przeciwnikowi tyle czasu, że spokojnie można zrealizować cele scenariuszy.
2. Punishery i Exterminatory to teraz must have. Z Paskiem i zwykłym Tank Commanderem to świetna obecnie broń na Tau.
3. Veterani to kolejna rewelacja - wreszcie spam na strzelających z daleka vetsach w pojazdach ma sens przez drastycznie niskie ceny doktryn.
4. Co mnie niezmiernie cieszy to to, że Death Strike da się wreszcie wystawić. OP może nie jest ale w 2 turze już praktycznie odpala 10'' blast S10 Ap1 z ignorowaniem covera - mimo kosztu jest spoko.
5. Wywerny - lodzio miodzio, 195 pkt. za 12 linkowanych, ignorujących cover, małych barrage placków z S4 i przerzutem nieudanych zranień + 9 pestek z ciężkich bolców. Coś takiego z radością postawię na landing padzie  Very Happy 
6. Czarek jara się dywinacją w gwardii, a ja uważam, że zneffili mi Primaris Psykera  Evil or Very Mad 
Dywinacji można było nabrać z sojuszy tyle, że nie trzeba więcej, a straciliśmy porządnego siewcę pestek. Dobrze chociaż, że na czystej gwardii można wygenerować 9 leveli biomancji, to przynajmniej ten endurance się trafi  Smile 
7. Twórca dexu ma ode mnie obietnicę wykastrowania go, z użyciem wyłącznie kombinerek, za to, że zamiast zboostować albo chociaż potanieć zwykłe ogryny, znerfił je dodając very bulky. Na szczęście Bullogryny są na tyle przyzwoite, że karę odłożę w czasie. Szkoda tylko, że ten pajac nie pomyślał nad jakimś specjalnym transportem dla nich (kuźwa, są very bulky, to w chimerę czy walkirię wsadzę max. 3+ksiądz - żenada), tak żeby jak gdzieś jadą, to żeby mogły jechać w większej liczbie niż 3-4

Podsumowując, nowy dex jest niezły ale nie ma nic op, co sugerowałoby, że to jednak nowe orki będą mordercami. A do twórcy dexu Astra Militarium - Hańba Ci i sromota! I syfilis żeby było smieszniej!

Powrót do góry Go down
Wyngaal
Snotling


Liczba postów : 45
Join date : 27/05/2013

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Nie Kwi 13, 2014 5:34 pm

Cezar napisał:

Największa zaleta to niby to, że jak jest w jednym oddziale z creedem, gwardia może używać creedowej LD10 do rozkazów. Jakby już przerzut nie wystarczył....
Małe sprostowanie. Działa to tylko na rozkazy rzucane przez creeda oraz dają liderkę keela czyli 8
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   Nie Kwi 13, 2014 6:26 pm

Na grzyba Ci doktryny na weteranach skoro i tak bardziej sensownie jest wrzucić ich do Chimery/Tauroxa?
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Gwardia Imperialna 6 ed   

Powrót do góry Go down
 
Gwardia Imperialna 6 ed
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 5 z 6Idź do strony : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: WH40k-
Skocz do: