ZAD TROLLA Koszalin

Forum miłośników gier bitewnych oraz strategicznych z Koszalina i regionu.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  FAQFAQ  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  Zaloguj  

Share | 
 

 Komiczni Marines

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
Idź do strony : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AutorWiadomość
Szczur
Troll
Troll


Liczba postów : 4119
Join date : 05/05/2009
Age : 36
Skąd : Miasto sexu i biznesu

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pią Sie 30, 2013 10:57 am

Amittus napisał:
Myślę że każdy kolejny deks jest coraz bardziej zbalansowany, więc będzie solidna armia do złożenia na kilka sposobów.
No tu się nie zgodzę, wyszły Tau oraz potem eldarzy i jakoś nie widzę balansu między nimi a resztą stawki. Tylko Vlad ( tyranidzi ) oraz Żaba (IG + BA) wtagnęli między eldarsko- tauwakie sojusze na masterze w Olsztynie, jak ja sobie przypomnę jaki gwałt robiły armie eldarów+tay i tay+ eldarzy to normalnie jak z czasów GK na poprzednią edycje.

_________________
Nie ma co grać słabymi armiami aby potem się nie wściekać na swoje wyniki Smile
Powrót do góry Go down
łosiu
Admin
avatar

Liczba postów : 2692
Join date : 30/04/2009
Age : 35
Skąd : Outter space

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pią Sie 30, 2013 11:04 am

Cezar napisał:
Weźcie przestańcie. Kawały o penisach są ciężkie do przełknięcia Razz .
No z ust mi to wyjąłeś Smile farao 

_________________
We're the Bad Guys. It's what We do.
Powrót do góry Go down
http://zadtrolla.omgforum.net
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pią Sie 30, 2013 11:19 am

Nie,no panowie,przestańcie,wasze żarty są ch*jowe ;-)

Szczerze mówiąc nie sądzę żeby nowi SM zaginali czasoprzestrzeń.Pewnie będą trochę lepszą armią do wydania kolejnych dwóch dexów,ale potem się wyrówna i wozu będą rzadko widywani (obym się mylił).Za tydzień zdam relację bo zamiarowuję nabyć jak tylko dojdzie do sklepu.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pią Sie 30, 2013 12:34 pm

Patrząc po przykładzie ETC, gdzie najwydajniejszymi pkt armiami były Eldarzy i Tau, może rzeczywiście tak być. Ale dużo robią też sojusze. No i chudzielce i rybiogłowi nie odstają aż tak strasznie jak trio GK/SW/BA w poprzedniej edycji.

Jak dla mnie SM będą na przyzwoitym poziomie. Centurnioni mogą być trochę gey/jej, ale z tym poczekamy do premiery.

Edit :


Armia nowych SM z przyszego WD.
A to ich przeciwnicy :

Lol, zauważyliście, ze nie dość, że mają więcej pkt, to jeszcze są źle policzeni Laughing ?
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Sob Wrz 07, 2013 6:30 pm

OK, w moje szpony wpadł świeżutki, rumiany i pachnący farbą drukarską podręcznik SM. Nie chce mi się sprawdzać wszystkich plotek i potwierdzać lub zaprzeczać dlatego szybki raport:
-dostępnych 7 zakonów (w tym Templarzy, którzy nie dostali absolutnie nic nowego za to zabrano im parę bajerówm ale w zamian dano dopak do Championa i nawet fajny skill)
-tańsi (i to sporo) Taktyczni
-tańsi Skauci ale musisz dokupywać bajery na ciężkie bronie (jak hellfire shelle, które już nie strzelają plackiem), na dodatek dostali Storma jako dedykowany transport
-Landki takie same
-Command Squad może brać już nie tylko Kapitan, ale też Libra i Czapla
-Drop Pod mieści TYLKO 10 chłopa, tak samo zwykły Land Raider Sad
-taktyki zakonne zdaje się takie same jak w plotkach
-nowe zabawki w postaci czegoś a'la Hydry, mogącej strzelać cztery razy ze zlinkowanego autocannona lub do dwóch różnych celów z BS 2 (o ile dobrze rozumiem, DO KAŻDEGO 4 razy O.O) do tego p-lotka z latającymi za nietrafionym lataczem rakietami
-Centurioni, którzy na pierwszy rzut oka wydają się fajni, na drugi już co najwyżej średni, jakkolwiek pomyślę nad nimi, bo jestem chyba jednym z niewielu ludzi którym podobają się modele Wink
-za każdego charaktera z HQ możesz wystawić Techmarina, który to Techmarine boostuje cover DOWOLNEGO terenu we własnej strefie rozstawienia
-samoloty (Stromtalon i Stormraven są w kodeksie, czyli nie potrzeba Death from the Skies)
-Legion of the Damned potaniał i teraz strzela bez covera (idealne na Gwardię)
Ogólnie-dużo rzeczy potaniało, kilka (w tym nieodżałowany Lysander który chyba już tylko miejsce w walizce będzie grzał oraz kowalscy, którym trzeba dokupić młotki za 5 punktów per capita) podrożało. Ogólnie da się wykminić parę fajnych patentów, ale żeby to był szał na miarę CSM z czterema smokami czy G(r)ej Knightów albo Necronów to nie powiem. Podręcznik fajny, ale raczej nie będzie dawał pierwszych miejsc na turniejach. No i znowu ból, bo znowu Ultrasi dają chyba najwięcej możliwości :/
Kto się pisze na pierwszą bitwę?
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Sob Wrz 07, 2013 7:32 pm

Konkrety Bananie, co się zmieniło i o ile Smile .

Banan napisał:
bo jestem chyba jednym z niewielu ludzi którym podobają się modele Wink
No to jest nas dwóch Smile .

Banan napisał:
-za każdego charaktera z HQ możesz wystawić Techmarina, który to Techmarine boostuje cover DOWOLNEGO terenu we własnej strefie rozstawienia
Ciekawe jak do sojuszów to się ma Smile . Ile techmarynata stoi ?

Bananananan napisał:
-samoloty (Stromtalon i Stormraven są w kodeksie, czyli nie potrzeba Death from the Skies)
I bez tego "deff from skies" byłby niepotrzebny. Zmieniło się w nich chociaż coś, czy znowu mamy ctrl+c i ctrl+v w zasadach ?

Banan napisał:
Kto się pisze na pierwszą bitwę?
<macha czerwoną flagą> Smile .
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Sob Wrz 07, 2013 9:22 pm

Konkrety zapodam jutro, jak wrócę do domu, bo nie pamiętam kosztów ani zasad. jutro wieczorem zapodam porównanie, więc czatuj. A Stormtalon to oczywiście ctrl+c-ctrl+v. Nie zmienił się ani o jotę (albo dostał ceramite plating, nie pamiętam czy miał bo nikt mi z melty do niego nie strzelał).
Co do przyjęcia-spoko, ale w klubie będę dopiero za dwa tygodnie. Mam nadzieję że mi dojdą do tego czasu modele...
Z nowych zabawek najciekawszy wydaje się być ten pojazd a'la Hydra. 4 linkowane strzały ze skyfire'em ewentualnie osiem strzałów w dwa różne cele-co prawda z BS2, ale z drugiej strony to jednak osiem strzałów Wink Kosztuje tyle co dawniej wirnik, a że sloty HS jakoś specjalnie zapchane nie są, warto się nad nim zastanowić. Na pewno jest bardziej uniwersalny niż druga plotka. No i myślę że LotD pojawi się w końcu na stołach (jak to dobrze że zawczasu zamówiłem sobie conieco Razz). Problem robi się natomiast w HQ. Do tej pory wystawiałem Lysandera, ale ten podrożał i osłabł. Kantor jest ciutkę tańszy, ma te same zasady i na dodatek wszystkim jednostkom z tego samego detachmentu daje prefera na Orki. Z drugiej strony warto się zastanowić nad powrotem do rozpiski Sicariusa- daje +1 do rezerwy, czyli w sumie w drugiej turze masz praktycznie wszystko co potrzeba na stole... No i Ultrasi mają fajne zasady armijne (W KOŃCU!)... Nie wiem...
Z całego kodeksu najbardziej boli podrożenie Lysandera, kowalskich i wrzucenie do niego BT. Żeby jeszcze mogli-jako zakon sukcesorski-korzystać z zasad IF to by było spoko. Z drugiej strony ta armia dostała boosta, bo ma dostęp do wszystkich fajnych zabawek. Ale IMO Templarzy jednak powinni dostaćwłasny kodeks-ich organizacja jest jednak diametralnie różna od standardowej Wanilii...
A, właśnie. Kto ma sprzedać Land Raidera? Wink Najlepiej Redemeera ale Crusaderem też nie pogardzę Smile
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Sob Wrz 07, 2013 11:19 pm

Cytat :
(albo dostał ceramite plating, nie pamiętam czy miał bo nikt mi z melty do niego nie strzelał).
To miał już za czasów pierwszego pojawienia sie w WD Razz .

Cytat :
Z nowych zabawek najciekawszy wydaje się być ten pojazd a'la Hydra. 4 linkowane strzały ze skyfire'em ewentualnie osiem strzałów w dwa różne cele-co prawda z BS2, ale z drugiej strony to jednak osiem strzałów Wink Kosztuje tyle co dawniej wirnik, a że sloty HS jakoś specjalnie zapchane nie są, warto się nad nim zastanowić. Na pewno jest bardziej uniwersalny niż druga plotka. No i myślę że LotD pojawi się w końcu na stołach (jak to dobrze że zawczasu zamówiłem sobie conieco Razz).
BS 2 jednak boli za bardzo by bawić się w multi-targetowanie IMHO. 8 pestek w latacza to moze i overkill, ale przynajmniej w końcu jest coś co może sensownie czyścić przestworza z somków.

Co do legionu - zobaczymy. Modele mają super, ale siedzą w elitach, slocie który zawsze jest u SM zapchany jak tokijskie metro w godzinach szczytu Razz . Przecież są jeszcze dredy, sternicy czy termosy. A sloty tylko 3.

Cytat :
Z całego kodeksu najbardziej boli podrożenie Lysandera, kowalskich
Co akurat im się należało. Lysandera może pocisneli nieco zbyt mocno ( nie wiem, zobaczę ), ale bez przesady z kowalami. Że podrożeją do 45 było wiadomo od premiery obecnych BA w 2010 Razz .

Cytat :
Żeby jeszcze mogli-jako zakon sukcesorski-korzystać z zasad IF to by było spoko. Z drugiej strony ta armia dostała boosta, bo ma dostęp do wszystkich fajnych zabawek. Ale IMO Templarzy jednak powinni dostaćwłasny kodeks-ich organizacja
Coś się zyskuje, coś się traci że tak zafilozofuję Twisted Evil . Fajnie ze przynajmniej nie odpuścili tej armii, zasady miała naprawdę stare ( dziżas, ich codex miał premierę ze 8 lat temu ).
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 08, 2013 7:25 am

Nie,no szczerze mówiąc Lysander jest średnio opłacalny.Niby ten sam młotek,niby 4W,niby termos i tak dalej,ale w sumie taniej można złożyć chapter mastera,któremu można też wykupić eternala,termos,tarczę i młotek.I daje orbitala do tego.W domu pokminię i zobaczę co się da wycisnąć.
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 08, 2013 8:33 pm

OK, obiecane porównanie:
-podstawowe jednostki wychodzą taniej. Niedużo, ale taniej. Oddział 10 taktycznych z wet. sierakiem, plazmą i miską kosztuje tyle samo (180), przy czym można go potanić o 10 punktów nie dopłacając za sieraka. Skauci (5 ze snajperkami, płaszczami i miską) tańsi 5 punktów (znowu można obniżyć o dychę).
-Skauci mają Storma jako dedykowany transport (z heavy flamerem tańszy o 15 punktów)
-Weterani z bazy tańsi odpowiednio o 10 i 1/model (Vanguardzi) i 5 a 3/model (Sterni)
-w końcu opłaca się kupić Vanguardom jump packi (3 punkty per capita zamiast absurdalnych 10); Sterni nie muszą używać specjalnej amunicji (co ładnie się combuje z taktyką Imperial Fistów)
-auto-lacho Predator tańszy o 5; wirówka tańsza o 20; Winda droższa o 10, nie jest już barrage; Chronus tąńszy o 20
-Dewastatorzy z 4 ciężkimi bolkami/multi-meltami tańsi 40 punktów z bazy (2 od łebka). Z miskami tańsi 20 punktów. I ciekawostka-mogą brać heavy flamery (w końcu coś co może uczciwie wypalić wroga-dobrze się combuje z taktyką Salamander)
-Biker Skauci tańsi o 6 punktów z bazy (z możliwością potanienia o kolejne 10) i 2 od łebka. Wszystkie zabawki tańsze.
-Attack Bike'i droższe o 5; normalne tańsze o 17 (+ewentualne 10).
-Asfalci (5 z palnikiem) tańsi o dychę (+ ewentualna kolejna dycha)
-kowalscy drożsi o 5 od łba Sad ; termosy strzelające mają tańsze zabawki
-Damnedzi z bazy tańsi o 30 punktów i 5 od łba. Dostali feara i amunicję negującą cover
-Dred tańszy o 5 z bazy, ale część zabawek ma droższych; Weneryk tańszy o 40 ale znowu część zabawek ma droższych
-Razor droższy 15 punktów (AŁĆ!), wszystkie bronie tańsze
-Master of the Forge tańszy 10 punktów; Libra taki sam jak u Darków; Czapla zdaje się że też; Kapitan tańszy o dychę; Chapter Master droższy o 5 (ale dostał dodatkową ranę i dodatkowy atak)
-Kantor droższy o dychę (ale daje prefera na orki, m dodatkową ranę i atak); Lysander droższy 30 punktów (AŁĆ!), już nie podbija covera, za to ma master-craftowany młotek; Shrike tańszy o dychę; Kor'sarro tańszy 25 a Moondrakkan tańszy o kolejne 20; Cassius droższy o 5 ale ma prefera na tyrki; Tigurius tańszy o 65; Sicarius tańszy o 15, daje +1 do rzutu na rezerwy, a jego coup-de-grace dodaje +2 do siły (w końcu); Calgar droższy o 25, termos dla niego tańszy o 5.
-co do bohaterów BT nie wypowiem się, bo nie mam podręcznika Razz
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 08, 2013 8:50 pm

Czyli generalnie plotki się praktycznie w całości potwierdzają.
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 08, 2013 8:54 pm

Nie wiem, nie czytam plotek Razz
Powrót do góry Go down
Amittus
Ork
avatar

Liczba postów : 438
Join date : 12/12/2010
Age : 35
Skąd : Słonowice

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pon Wrz 09, 2013 6:23 pm

jest juz gdzies dostepna wersja do sciagniecia na 24 h w celu zapoznania się, bo szkoda kupowac caly podrecznik dla alliesow w postaci white scarsow??
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pon Wrz 09, 2013 6:26 pm

Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pon Wrz 09, 2013 6:27 pm

Jeszcze nie ma. Ale tak do końca tygodnia powinien już być.
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Wto Wrz 10, 2013 10:37 am

Jest już na moim gryzoniu jakby ktoś chciał. Tylko zasady na razie, ale powinno wystarczyć.

Tradycyjnie czas na reckę :

Combat squady - deklaruje się ich używanie przed warlordem, co więcej, podzielony oddział wciąż może pomykać 1 transporterem, zakładając że się mieści.

Warlordy ( notabebe dokłądnie te same co zapowiadano ):
1- fear
2- FC raz na grę dla siebie i jednostki
3- raz na grę 1 jednostka w 12" przerzuca nieudane hity w dakka fazie
4- LD na 12"
5- +1 do CR
6- dodatkowe k3 VP za warlorda zabitego w czelku

Marinsi z różną chapter tacticą są battle brothers
Marinsów z tą samą chapter tacticą też można brać, ale nie jako sojusz, tylko "count as 2 armie w 1", ale są traktowani mimo wszystko jako 1 armia ( znacz się, mogą wsiadać sobie nawzajem do transporterów ).

Chapter tactics - dokładnie te same co w poltach z poprzednich stron. Tylko ultrasowa jest dość wyjątkowa, bo mamy trzy do wyboru, ale każda działa tylko na turę i jest do użycia raz na grę.

HQ

Chapter master - Miałem takie ciche marzenie żeby gość miał 4A i W i się spełniło. Bombardowaniem można najwyraźniej strzelać po ruchu ( i nie zabrania szarży ), choć wciąż scateruje pełne 2k6 jeśli nie rzucimy hita. 130 bazowo ( 5 wiece niż poprzednio ), ale nareszcie też daje 5 osobowe biki w TR jeśli sam na motorku pomyka. Baaardzo fajny gość, drooogi, ale da się z niego zbudować niezłą machinę do zabijania. Terminatorka dalej 40 pkt.

Honor gwardia - 10 pkt na modelu taniej, wow Shocked . 25 za jednego, ale jak na model z 2+ sv, pw ( dowolny typ ) i 2A bazowo to całkiem tanio. A z chapter bannerem o już w ogóle tną nieźle. Uber uber grip ( bolter + pistol + Pw ), czempion musi rzucać i pryjmować czelki, ale nie ma z tego powodu żadnych premii ( kiedyś miał przerzuty trafień i zranień na indepów ). Dalej wymagają Chapter mastera do wystawienia.

Capitan - 90 bazowo ( 10 taniej ), jak siedzi na motorku, daje 5 osobowe biki w TR. Poza tym, bez zmian.

Termi capitan - 120 ( 20 taniej niż poprzednio ), reszta generlanie jak poprzednio. Niestety nie daje Termosów w TR Twisted Evil .

Command sqad - 15 pkt tańszy, ale trzeba teraz dokupić aptekarza ( za 15 właśnie ) który to zresztą jest teraz characterem. CS mogą teraz brać też libry i kapelani. Nie mają opcji do special weaponów ( co najwyżej combi-broni ), ani heavy weaponów, tylko melee weaponów. Wychodzi na to, że z boxa można zrobić nielegalne modele Razz .

Libra - duuużo tańszy, 65 bazowo, 90 z drugim poziomem, ale nie ma dywinacji ( FAIL !). Nie można brać w BT.

Kapucyn - zealot zamiast starego fearless + przerzuty w szarży. Streamline z DA, ale w sumie buff, bo zealot działa też na sojuszników. 90 pkt bazowo ( 10 taniej ), ale fist podskoczył do standardowych 25.

Master of the forge - 90 pkt ( 10 taniej ), bolster defences zrobił się naprawdę fajny - działa na dowolny teren ( poza fortyfikacjami ) w naszej strefie rozstawinia. Nie może brać jump-packa, ale teraz daje dredy ( wszystkie 3 typy ) w HS i Elitach też jako sojusznik ( dla swojego detachmentu ofc).

Techmarynat - można brać jednego za każde inne HQ ( poza gwardią, CS, serwitorami i innymi techmarinami). Też ma bolster defences Twisted Evil . 50 za jednego.

Serwitorzy - bez zmian.

TR
Taktyczni - 14 za jednego (uff, i dobrze, bo 16 to było o wiele za dużo ). Można brać jedną broń ciężką/specjalną już od 5 modeli ( mnimaxsy wracją ? ), choć wciąż nie 2 ciężkie/specjalne przy 10 (co najwyżej jedna taka, druga siaka )

Scouci - 11 pkt za model Shocked Shocked Shocked . 13 z cammo ( które kumuluje się z stealthem teliona ). Snajperki +1 pkt za model, mogą brać stroma jako dedyka ( zresztą do stormów tylko scouci mogą wsiadać )

Crusarder squads - marine 14 pkt, kulołap 10 cyclops ( ale nie można mieć ich wiecej niż marinów ). Jeden marine może brać broń ciężką/pw/fista, jeden inny może broń specialną. Każdy może zmienić swój bolter na ccw ( bp mają w standardzie ). No i mogą brać crusadera jako dedyka, jak za starych czasów Laughing .

TRansporty

Rhino - 35

Razor - 55, ale wymiana bolców na palnik jest darmowa, a na linkowanego ass cannona, linkowane lascannony i las-plas stoi po 20 pkt.

Drop pod - nie traci HP po lądowaniu, ale ścieli pojemność do 10 modeli.

LS strom - 45 bazowo ( 5 taniej ), cerberus wali dużym bastem ( z siłą 2, nie podniecajcie się Razz ) z blindem. Jammer podwaja dystans scatera dla wrogich DS w 12". Nie ma już locator beacona w standardzie

Elity

Vanguardzi - tracili szarżę po DS, ignorują za to disordred charge ( ignorują granaty obronne, i nigdy nie stracą dodatkowych ataków z szarży, ani FC ). Sierżant może automatycznie zdać glorious intervention. 19 za jednego, JP za 3 pkt, każdy moze brać pw, grav lub plazma pistola, storm shileda albo meltabombę, a sierżant jeszcze relic bladea za cenę fista. Dalej szczerze powątpiewam w ich obecność na stołach, szczególnie kiedy siedzą w zawsze trubo zapchanych elitach, skąd przeniesiono ich z FA.

Sternicy - 22 za jednego, 120 za pierwszą 5, ale combi-bronie 10 miast 5 pkt. 2 bronie specialne/cieżkie, nie ma przymusu używania special ammo ( co ma znaczenie dla np. Imperial fistów których bolter drill nie działa na special ammo )

Dred - bez większych zmian. 100 bazowo, może minimalnie tańsze opcje ( dakka dred stoi 120 zamiast 125 pkt ), veneryk jest ulepszeniem, ma WS/BS 5 i kosztuje 125 bazowo, oraz może wymusić przerzut efektu penki ( ale to nie stare holo-fieldy, drugi rezultat zostaje ).

Ironclad - żelazny rycerz powraca Razz . 135 pkt, wbudowany extra armour, 13/13/10, wyrzutnie granatów dają fragi i pozbawiają wroga ataków za szarże ( zabawne, nie są to granaty obronne, więc wychodzi na to, że vanguardzi też tracą ataki za szarżę, ale nie już FC np. ). Sesmic hammer jest AP1, można za darmo zmienić na chainfista. Dalej można wziąć 2 ciężkie palniki ( za meltę darmowy, za Sb 10 pkt ).

Legion - 25 za model ( 5 taniej ). Fear/feraless/S&P/zawsze DS ( z przerzutem scatera )/3+inv/ignore cover. 2 ataki z bazy, 1 broń specialna ( acz nie każda ) i 1 ciężka po normalnych cenach. Może zacznie się ich widywać Smile .

Termity - ceny broni jak u DA ( panik 10, działko 20, cyklon 25 )

Szturmowe termity - młotek i tarcza +5 pkt ( w końcu ! )

Szturmowi centurioni - 190 za pierwszą 3, po 60 za kolejnych, do 3. 1 atak bazowo, ale (dwa ) Siege drille są mordercze - S9, AP2, 2k6 penki, i  nie są unwieldy Razz . dodatkowo mają wyrzutnie granatów ( te same co na panzer dredzie ) i linkowane flamery. Palniki można zmienić na linkwane meltaguny za 5 pkt, granatniki na hurricane boltery za darmo. Sierżant może wziąć omniscope ( split fire i night vision, jakby potrzebował na kombatowej jednostce ) za 10 pkt. Brak inv-a, 5T, 5S, 2W, very bulky, MtC, S&P, mogą strzelać z 2 broni na raz.

FA

Assfaltowcy - 17 za jednego, flamery po 5 pkt, i to 2 na oddział, niezależnie od wielkości. Mogą zdjąć jump packi, mają wtedy drop-poda lub rhinosa ( ale nie razora ) za darmo.

Land speedery - raczej bez większych zmian

Strom talon - Ctrl+c, Ctrl+v z deff from skies Razz . Dalej bardzo fajny, choć przyzwoicie miękki latacz. Pamiętajcie, że można eskortować też inne latacze, poza storm talonami.

Motorki - 21 za jednego (tylko 4 taniej, uff, bo ostatnio GW z cenami motorów wyprawia naprawdę cuda ), reszta bez istotnych zmian. Dla sierżanta fajną opcją może być combi grav gun.

Attack bike - 45 bazowo, 55 z Mmeltą

Scout bikes - 18 bazowo ( też 4 mniej ). Miny 20 pkt ( 10 kiedyś ), i obaj garcze wiedzą któy teren jest zaminowany ( staje się on dangerousem ). Dalej z bliżej niewiadomego powodu mają i pistole i shotguny i linkowane boltery na motorkach, kiedy wiadomo, że będą używać tylko tych ostatnich. Granatniki astartes po 5 pkt.

HS

Dewastatorzy - 14 za jednego, 4 bronie ciężkie ( które zresztą nieco potaniały. W całej armii ciężki bolcec, Mmelta i cieżki palnik [zarezerwowany niestety TYLKO dla sterników i legionu] jest za 10, missla [ z tradycyjnie kretyńsko drogimi flakkami] i plazma cannon za 15, a lascannon za 20 ). Sierżant ma signum. Oddział z 4 laskami kosztuje 90 (sic!) pkt mniej niż poprzednio, a dyszka z 4 bolcami to raptem 180 pkt Smile .

Coś na co najbardziej czekałem - Dakka centurioni. 190 za 3, po 60 za każdego kolejnego, do +3 luda max. Linkowany ciężki bolter i hurricane boltery. Małe bolterki można zmienić ma missle ( fragi i kraki ) za 10 od modelu, a ciężkie boltery można zmienić na linkowane lascannony za 20 pkt lub gravcannony z wzmacniaczami, też za 20. A każdy taki to 5 strzałów na 24", z przerzutami zranień i nieudanego efektu grawitacyjnego na pojazdy Laughing . Gwardia się śmieje, ale komuś z pancerzem 3+, czy 2+ już do śmiechu nie jest ( jej, nawet 4+ przy przerzutach ranienia obrywa solidnie ). Sierżant może wziąć omniscopa ( tu się może taki przydać ) za 10 pkt.

Thunderfire - dostał barragea Evil or Very Mad . Reszta bez zmian.

Predator - 75 bazowo, +25 za laski na wierzy, sponsony bolce/laski odpowiednio 20/40. Wydaje mi się, że w DA był troszkę tańszy.

wirnik - 65 bazowo

windyk - 125 bazowo

Stalker - 75 bazowo, ale okazuje się dużo mniej straszny niż pierwotnie sądziłem. Nie ma 8 pestek Razz . Przynajmniej nie dosłownie. Jak strzela w jeden cel to ma 4 przerzucane strzały z BS4, ale jak wali w dwa różne ( a może ), to w każdego sieje 4 pestki z BS2, bez twin linka. Przynajmniej jest przyzwoicie opancerzony - 12/12/10. Brak interceptora

Hunter - na tym tle robi się ciut fajniejszy. Jego wielki pocisk ma S7, AP2, 2k6 penki, ale jak nie trafi to goni cel ( tylko latacza lub latajace monstrum). W każdej turze dogania go na 5+ i wali w tyłek ( co ma znaczenie w sumie tylko dla walkirii/vendetty, i może kilku latajek z IA ). 70 bazowo, brak interceptora.

Landek - ładowność 10 modeli

LR Crusader - ładowność 16 modeli

LR redeemer - ładowność 12 modeli, dalej 240 pkt.

Latająca cegła ( stromraven gunship ) - 200 bazowo, reszta bez zmian.

Relikty zakonne :

Burning blade (55 pkt ) - Mieczyk samego pimperatora Razz . S+3, AP2, blind. Po każdy użyciu na 1 parzy posiadacza (S4, AP2).

Armour indominatus ( 60 pkt ) - artificerka, daje 2+ pancerz, reneteless, i 6+ inva. Na jedną fazę gry inv można podbić do 2+.

Primarch wrath (20 pkt ) - R24", S4, AP4, slavo 3/5, shred, master-crafted. Nawet fajny.

Theet of terra (35 pkt )- S+2, AP3, rampage, strike down, specialist weapon.

shied eternal (50 pkt ) - storm shield, daje eteral warriora i adamanitoum will.

STANDARD OF THE EMPEROR AscENDANT (65pkt, można wziąć jeden taki albo na CS, albo na honor gwardii ). Wszystko z tą sama CT w 12" przerzuca nieudane moralki i piny, wszystko z tą samą CT w 6" ma hate i +1 do CR, i na samym końcu posadacz ma feara. Taki trochę słaby.

I zbrojownia ogólnie :

Jest auspex Razz 

Relic blade ma dalej AP3, S+2

Grav gun jest salvo 2/3, R 18", grav pistol to pistol, grav cannon jest R24", salvo 3/5. Wszystkie grav bronie mają Ap2, ranią wg. pancerza celu, mają concisive, i na pojazdy nie rzucają na penkę, tylko na 6 unieruchamiają i zabierają 1 HP.

Suma sumarum naprawdę najgorzej.

Speciali machę w kolejnym poście.
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Wto Wrz 10, 2013 3:21 pm

Chyba nienajgorzej Razz

Z orbitala możesz strzelić po ruchu. Jak jesteś na motorze. Albo w termosie. W PA/AA to możesz co najwyżej postać i mieć nadzieję że Cię nie odstrzelą.

Stary Master of the Forge też dawał Dredy w E/HS.

Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Wto Wrz 10, 2013 10:00 pm

Bohaterowie special(nej) troski :

Nie doszedł nikt nowy. Jak generalnie patrzyłem po nowej edycji, tylko Tau mają nowych kolesi ( darkstidera i longstrike), reszta to albo starzy, albo powroty.

Ale po kolei :

Marny Calgar - podrożał gosciu sporo - 275 bez pancerza, 285 z. I dalej ma bezużytecznego power sworda Razz . Ale tym, w czym jest dobry, całkowicie nadrabia IMHO. 3k6 na warlorda maksymalizuje szansę na porządany rezultat. Bije się nieźle, 5 ataków z fista, tank hunter, boltery z AP2, a z 4 ranami i EW niełatwo dziada ubić. Ale najbardziej liczy się jego zasada "god of war". Nie wiem co na to Kratos, ale ta zasada jest kozacka. Możemy używać każdej CT ultasów 2 razy na grę, a także dowolnie wybierać zdawanie ( bądz niezdawanie ) dowolnego testu morale. Jego ulepszona terminatorka nie zabrania sweeping advanca.

Cato Sicarius - special nie jakoś mocy, ale na tyle przyzwoity by go wystawiać. Ma niezłego Warlorda ( FC raz na grę dla siebie i oddziału ), ma artificerkę dającą FnP, ogólnostołowe rozdawanie LD i +1 do rezerw ( dla armii na lataczach - cudna sprawa ). Miecz działa po staremu, podbnie jak ulepszenie taktycznych zasadą specialną. Wbrew plotkom, można też im dać Tank huntera, dalibóg chyba najprzydatniejsza opcja, choć i infiltracja może się przydać. Potaniał też do 185 pkt.

Varo Tigurus - skok godny Adama Małysza - z bez mała cioty na kozaka. 165 pkt, 3 rany, niezły warlord ( nr 3 ), ale nade wszystko - baaardzo solidny psionik. 3 poziom, przerzuty mocy jakie zna, dostęp do wszystkich dyscyplin, noi jeszcze przerzuty nieudanych testów psioniki ( peril mu więc raczej niestraszny ). I może też manipulować rezerwami ( choć tylko Ultra Marinsów ), udanymi lub nie. Skombinujcie gościa z Sicariusem i rezerwy grają jak chcecie. I jego kijek ma soul blaze.

Kapelan cassius - 130 pkt, czyli ciut więcej. De facto niezmieniony, tylko ma jeszcze prefer na tyranidów. Niby dużo lepszy od wykłego kapcia z buta, ale jakoś mnie nie przekonuje.

Khan - łowy zacząc czas. Gość znacznie potaniał, 125 bez i 150 z motorkiem. Ma FC, power sworda z instantowaniem na 6 na ranieniu, warlorda nr 6, i scouta dla wszystkich jednotek bików lub z transportem. Czyli zmasowany outflank dalej możliwy Rolling Eyes . Motor zadaje k3 hity za hammer of wrath ( jeszcze z zwiększoną siłą, to WS ). Acha, no i daje motorki w TR. Dalej IMBA moim zdaniem.

Vulkan - trochę lamerski warlord ( +1 do CR ), ale dalej bardzo solidny gość. Twardy ( 2+/3++), nieźle bije, no i dalej linkuje melty w całej armii ( a flamery z CT salamander ). Podskoczył też ceną do 190 ( o codex za poźno, ale niech mu będzie ).

Shrike - 185 pkt, daje stealth i infiltrację oddziałowi, ale może dołaczać się tylko do jump-packowców.

Lysander - podskoczył cenowo o 30 pkt, do 230 ( i bardzo słusznie zresztą, EW na 4 ranach jest jednak sporo warty ), ale zrobił się nieco za bardzo zbliżony do chapter mastera, którego można zlożyć podobnie za podobne pkt. Dalej ma super młotek ( S10, AP1 ), i teraz działa też jak sztandar ( przerzuty moralek i pinów w 12" ), ale stracił bolter drilla i bolster defences. No i na kij mu iron halo jak ma storm shielda Razz ?

Don Pedro - 10 pkt więcej, za 4W i 4A. Reszta bez zmian, łącznie z aurą +1 atak na 12". Kolejny nienajgorszy special.

Helbreht - szkoda że nie dopisali mu jakichś zasad powiazanych z utratą łapy z rąk blaszaków Razz . Raz na grę daje hate + fleet wszystkim BT. Jego Mc miecz daje mu też +k3 ataki za szarżę, zamiast +1.

Grimaldus - 185 pkt ( prawie 2x tyle co za zwykłego kapcia ), ale 3A, 3W, i zealot na 6" czynią go całkiem fajnym IMHO. Prorokuję, że będzie to najbardziej niedoceniony special tego codexu. Cenobici dają zaś 6+ inva w 6".

Telion - 50 pkt po staremu, ale daje stealth oddziałowi, i każdy jego strzał jest precyzyjnym.

Chronus - potaniał do 50 pkt, daje teraz oprócz jak poprzednio BS5 i ignorowania shake/stuna ( choć nie straty HP w skutek ich otrzymania ) jeszcze IWnD. Potanienie mu przysłuży, choć longstrike lepszy Razz .
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 15, 2013 5:26 pm

Kto ma pożyczyć na wieczne oddanie 35000 złotych polskich? Wink

CHCIAŁBYM KUPIĆ TO

Wink
Powrót do góry Go down
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 15, 2013 6:27 pm

Gruuuubo Shocked . Ale jak znam życie, jakiś wariat to kupi Razz .
Powrót do góry Go down
łosiu
Admin
avatar

Liczba postów : 2692
Join date : 30/04/2009
Age : 35
Skąd : Outter space

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Pon Wrz 23, 2013 8:33 am

chciałbym tylko dyskretną uwage zwrócić na dwie sprawy:
- centurioni obsysają (to już wiedzą wszyscy)
- predator sstał się tesco dealem z buildem na laskach

_________________
We're the Bad Guys. It's what We do.
Powrót do góry Go down
http://zadtrolla.omgforum.net
Cezar
Ogr
avatar

Liczba postów : 1412
Join date : 27/10/2009
Age : 29
Skąd : Koszalin

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 29, 2013 4:09 pm


Ledwo co codex wypuścili, już robią suplementa Razz . Banan się ucieszy Smile.
Powrót do góry Go down
Szczur
Troll
Troll


Liczba postów : 4119
Join date : 05/05/2009
Age : 36
Skąd : Miasto sexu i biznesu

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 29, 2013 5:43 pm

Obstawiam, że SM będą mieli najwięcej suplementów, aby GW mogło powiedzieć, że co druga sprzedawana figurka to SM a nie jak teraz co 3.

_________________
Nie ma co grać słabymi armiami aby potem się nie wściekać na swoje wyniki Smile
Powrót do góry Go down
Bananovitch
Troll
Troll
avatar

Liczba postów : 3818
Join date : 01/05/2009
Age : 34
Skąd : Zachodnie Immoren

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 29, 2013 7:31 pm

Cezar napisał:

Ledwo co codex wypuścili, już robią suplementa Razz . Banan się ucieszy Smile.
Już wczoraj jak przeczytałem tego niusa to z radości zjadłem F9 w moim lapku Wink

Jedyne co mnie martwi to to, ze ma być tylko elektroniczna Sad Nie mam tableta (i nie planuję dla jednego czy tam sześciu podręczników kupować), a mój telefon ma tak mały wyświetlacz że lipę będzie widać Sad
Powrót do góry Go down
Szczur
Troll
Troll


Liczba postów : 4119
Join date : 05/05/2009
Age : 36
Skąd : Miasto sexu i biznesu

PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   Nie Wrz 29, 2013 8:53 pm

Spokojnie Banan jakoś wersję elektroniczną Black Legionu można dostać w wersji pdf to i to będzie można, od razu uprzedzam jakiegoś trolla, że wersja pdf bez rozwijanego menu i normalnie działająca jak zwykły PDF.

_________________
Nie ma co grać słabymi armiami aby potem się nie wściekać na swoje wyniki Smile
Powrót do góry Go down
Sponsored content




PisanieTemat: Re: Komiczni Marines   

Powrót do góry Go down
 
Komiczni Marines
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 4 z 7Idź do strony : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
ZAD TROLLA Koszalin :: WH40k-
Skocz do: